Blogolj!

A Fidesz alaposan leiskolázta az ellenzéket a közösségi médiában

Dorogi László

A Médianéző Központ legfrissebb kutatása szerint a nagyobbik kormánypárt bejegyzéseire két és félszer annyi reakció érkezett a koronavírus-járvány ideje alatt, mint az ellenzéki pártok.

Fotó: Orbán Viktor/Facebook

A médiaelemző az elmúlt két hónap adatait vette górcső alá, azt vizsgálta, hogy március 4. és május 4. között hogy alakult a politikai pártok közösségi média-használata.

A kutatásból kiderült, hogy a Fidesz bejegyzéseire 2,8 millió interakció érkezett - ide tartozik a lájkolás, a megosztás, vagy a komment -, míg az ellenzéki pártok bejegyzéseire összesen 2,5 millió. A leghatékonyabb ellenzéki közösségi média használó a Jobbik volt, míg a legrosszabb - talán némileg meglepő módon - a fiatalokra építő Momentum és az LMP.

A Fidesz úgy ért el jobb számokat, hogy mindössze 909 bejegyzést osztott meg a vizsgált időszakban Facebook-oldalán, miközben ez a szám ellenzéki oldalon 2004 volt - bár ehhez az ellenzéki oldal megosztottsága is hozzátartozik. Szintén fontos különbség, hogy a Facebook Hirdetéstár adatai alapján a Fidesz fizetett hirdetések nélkül érte el eredményeit, ebből az is következik, hogy hatékonyabb a közösségi médiahasználata a nagyobbik kormánypártnak, mint az ellenzéki oldal bármely szereplőjének.

A kormány Facebook-oldalának kedvelői jelentős mértékben növekedtek az elmúlt két hónapban, a korábbi 182 ezer követővel rendelkező oldal már 380 ezer követőt tudhat magáénak.

Ami a politikusokat illeti, Orbán Viktor miniszterelnök kedvelőinek száma növekedett a legdinamikusabban a vizsgált időszakban, jelenleg 850 ezer kedvelővel rendelkezik, ami több, mint az őt követő öt legnépszerűbb pártvezető összesített kedvelőinek a száma.

Címkék: Facebook, Fidesz, média
https://media.blogstar.hu/./pages/media/contents/blog/94639/pics/lead_800x600.jpg
Facebook,Fidesz,média
 

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?