Végy egy idióta marketingest, aki lemajmoz egy színesbőrű gyereket

Kecskés István

Elképesztő hülyék is tudnak multiknál dolgozni… Most éppen a H&M-nél ment el egy illetőnek az esze.

A nem túl rossz, de mindenképpen olcsó ruhákat forgalmazó áruházlánc egyik ajánlatában egy kapucnis pulóvert reklámoz, a "Dzsungel legmenőbb majma" felirattal. Most vonatkoztassunk el attól, hogy ki az a barom, aki ezt ráadja a gyerekére, ez legyen már az ő baja. Ellenben a cég fotót is készített a ruhadarbról, amit sikerült ráadni egy színesbőrű – kevésbé píszí szóhasználattal: néger – gyerekre. 

Tényleg csak egy idióta csinál ilyet. De akad olyan félkegyelmű is, aki tetézi a bajt és mintegy kontrasztot teremtve, egy másik kisfiúra, aki természetesen fehérbőrű, a felirat szerint pedig a dzsungel túlélési szakértője. 

A cégre azonnal lecsapott minden jogvédő – nem csoda! – és addig ütötték a vállalkozást, ameddig az elnézést nem kért és el nem távolította a reklámot. 

Hogy mi lett a képeket kitaláló, készítő és publikáló munkatárs sorsa, azt nem tudhatjuk, de nem nehéz kitalálni. Ebben a hiperérzékeny világban ennél sokkal kisebbet sem szabad hibázni… 

https://media.blogstar.hu/./pages/media/contents/blog/46936/pics/lead_800x600.jpg

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?