2016 vége nagy változásokat hozott a médiában

Ha az életünk valamelyik területén, akkor a médiában semmiképpen sem volt unalmas a 2016-os esztendő. Tvrtko, a herevasalós Berki Krisztán, Liptai Claudia, Gönczi Gábor, Friderikusz, Fásy Ádám és Vajna Timi meg egy Szorító volt eddig, és most jön csak az év végi hajrá! Média, 2016. IV., befejező rész.

Egy békés októberi szombaton – egészen pontosan 8-án – a Mediaworks Kiadó közölte, hogy gazdasági okok, vagyis a jelentős veszteség miatt felfüggeszti a Népszabadság megjelenését. A lap munkatársait levélben értesítették a döntésről. A helyzetet bonyolította, hogy a dolgozók hetedikén este összecsomagoltak a Futó utcai szerkesztőségben, mert másnap már a Bécsi úti régi-új irodáikban kezdtek volna dolgozni, ám az átköltözés csak részben valósult meg, mert a holmik átkerültek ugyan, de megálltak a földszinten. Estére több tüntetést szerveztek: a lap munkatársai a Kossuth térre, illetve az MSZP a Futó utcai Mediaworks székház elé.

A korábban még szocialista napilap alcímmel megjelenő kiadvány internetes oldala is megszűnt – azóta archívumként ismét elindult –, s a kiadó közölte, hogy csak megfelelő üzleti terv megléte esetén indítja újra az újságot. Mivel ilyen nem született a lap bezárása véglegessé vált.  Mediaworks közben tulajdonost is váltott, október 25-én jelentették be, hogy az Opimus Press vásárolta meg az egyik legnagyobb hazai kiadót, amelynek érdekeltségi körébe tartozik a Nemzeti Sport mellett több megyei napi- és országos havilap is. A kiadót Liszkay Gábor vezeti, akinek egyik első lépése volt, hogy leváltotta a sportnapilap főszerkesztőjét Buzgó Józsefet és Szöllősi Györgyöt nevezte ki a helyére.

Még javában novembert írtunk, amikor majdnem megjelent Avar János könyve Hillary Clintonról, mint az amerikai elnökválasztás győzteséről. A kiadvány címlapja el is készült, amelyen ez állt: Madam President. Aztán helyesbítettek: Az elveszett elnökség lett az új cím.

A december pedig ismét komoly hullámokat hozott. A Class FM online térbe vonult, míg Sebestyén Balázs és társai a Rádió 1-re vitték át a reggeli műsorukat. Ezzel szinte együtt az online kiadásból a kézzelfoghatóba ment át a Ripost – megtartva persze a webes megjelenést is –, amely az ország legnagyobb újságja lett, buszon, metrón például lehetetlen a nélkül elolvasni, hogy az ember ne verje orrba a mellette ülőt… És még ugyanezen a napon bejelentették, hogy Mészáros Lőrinc megvette az Echo TV-t.

És, hogy valóban ütős legyen az év vége: Kálmán Olga az ATV-ből a Hír TV-be igazolt. A politikacsináló műsorvezető állítólag (amit a csatorna később cáfolt) 4 millió forintot keres majd új munkahelyén, amiért biztosan megérte váltani.

A hónap keretessé válásáról pedig a Népszabadság és az MSZP gondoskodott, amikor kiszivárgott a hír, hogy a szocialisták a lap egykori főszerkesztőjét Murányi Marcellt szeretnék a pár kommunikációs vezetőjévé tenni. 

És az év legvége sem volt eseménytelen: valaki részben árírta a Fejér Megyei Hírlapban megjelent Orbán Viktor interjút, a gyors vizsgálat után öt ember rúgtak ki. 

http://media.blogstar.hu/./pages/media/contents/blog/32829/pics/lead_800x600.jpg
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?